Monday, April 30, 2012

3 Hari 2 Malam Di Kursus Asas

Pheww , baruu dapat update blog setelah3 hari aku tak menekan butang butang keyboard niee .
rinduu pon ada tapi lagi rinduu tentang kursus asas to . seriusly masa sangat mencemburui aku dan yg lain . hihi
dalam kursus asa mesti ada sesi perkenalan kan ? takkan laa takde . haihh
okayy , aku dan tyra jea terasa janggal sedikit sebab kiteorang bwh umor lagi sbb tak cukop 18 tahun .
time to rasa macam nak hentak kepala dekat dinding sbb semua senior jeaa .
dlm hati rasa nak balek jea sbb membe takde then kaka senior semua mcm kerek jea .
dah kenal then bg dlm kumpulan , aku tercampak dekat kumpulan ALPHA . pheww
memula rasa segan and senyap jea . dah lelama group kami paling bising .
alhamdullilah , dapat geng satu kepala jugak mcm aku . heeee
masa utk melihat tempat penginapan kami , wahhh ! mcm hotel 5 star . haha
bilik bwh tanah , nampak mcm membosankan tapi hakikatnya seronok gilaa .
tidur malam takpayah berkipas laaa , aircond semata mata mcm nak beku kiteorang dlm to .
dah kenal kaka dorm , baruu rasa tak janggal and ada setengah muka mnx penyepak aku .
kesah pulak aku kalau dia senior ? buat apa nak respect dia kalau dia tak respect kite ken ?
so aku buat muka tak bersalah jea laaa if aku tak suka dorang . lalalalaa ~
taklimat mlm pertama di kursus amat membosankan sbb tiada aktiviti yg menarik .
so , mata kiteorang bagaikan ada setan yg duduk sampai mls nak bukak .
hari kedua , okayy . full dgn aktiviti pulak dah . rasa penat semua ada .
nak takna , utk jd sukarela kena laa tahan fizikal & mental . itu penting sekali .
pagi kawad kaki , petang kawad lepasto pertolongan cemas dan waktu mlm paling mencabar .
latihan kebakaran sambil mata tertutup , acano to ? korang pk laa takpon join kursus .
nnt korang tahu laa , time to panas , terhantuk , luka semua ada , perkara normal babe .
tapi mmg bagi aku satu pelajaran yg berguna utk masa depan . boleh tolong orang rela hati .
last day pagi ada exam utk kursus nie , bukan belajaa jea kayy . rasa mcm cepat laa balek . haha
exam dia aku kena repaet 2 kali , perghh ! pishang time to . bukan mcm exam dekat GIATMARA  .
lepas ada yg menolong , last last aku lepas jugak . lega rasa hati nieee . freedom time !
lepak dgn budak budak ALPHA sebab last day tapi pagi to aku dihantar ke hospital .
tanpa kerelaan hati , aku naek ambulans then teros dihantar ke zon kuning .
mcm teruk naaa pulak , aku naek angin dekat situ sbb ada pelatih hospital buat keje mcm bodo .
apahal ? aku tahu dia dah tlg tp tlg nak paksa org sampai saket asal ? mmg taklaa .
sorry sebab maki kaka to mcm mcm tp aku mmg terasa saket yg amat .
dah tak dpt nak cari urat , perlu ke kau tekan lagi sampai darah keluaa byk , tgn aku membesar ?
last last ada doc yg buat then aku kena dimasukkan air satu botol .
kalau pandai buat , aku tak mara laa . aku pon senang tak saket . huh
masa berlalu di kursus , dah kena kemas semua barang barang . shedihhh :/
lepas makan semua diberi taklimat akhir sebelum pulang ke rumah .
last kiteorang semua bergambar dan bersalaman . hmmm
semua dah nak balek , rinduu nak bising dlm dorm mawar tidur sesama .
errr , masa dah cukop . so kami semua beredar pulang .
korang , ada masa jumpa lagi kayy . nnt senang contact yg dah ada numb to .
kpd jurulatih , urus setia dan yg bersama jaga kiteorang dekat sana , bersengkang mata .
kami ucapkan ribuan terima kasih , pelajaran korang bg mmg ternilai dan berharga sgt .
terima kasih sekali lagi utk TUAN YAAKOB , TUAN ALLAN , TUAN YUNUS ,
TUAN AMIR , TUAN ALIP ,  TUAN NOREIN , TUAN SHAHKARIN and semua yg terlibat
secara tidak langsung utk KURSUS ASAS sesi 7 2012 nieee .
aku takkan lupa kenangan pakai kaen batik masa kawad , kena tolak dekat kolam sarimah
jadi mangsa yang kritikal dlm aktiviti dan naek ambulans . haha
memang terbaik , 5 star aku bagi dekat latihan nieee .
last , aku dan yg laen akan rindukan kenangan di kursus asas 28 - 30 haribulan 4 2012 :)

BYEBYE 

DORM MAWAR GROUP

KAKA FATIMAH

LAST PICTURE 




No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Dan Cadangan Anda Di Sini :