Tuesday, April 24, 2012

Bukan Semua Senyum Itu Gembira

Aku punya entry pon dah tertulis kan ? tak perlu dipanjang lebarkan lagi .
aku dah malas nak dengar kutukan orang , hinaan orang . dorang ada mulot . biakan saja .
mulot orang takbolee tutup sehingga mereka sendiri yg senyapkan diri mereka .
aku hanya mampu tersenyum even dlm hati aku hanya tuhan yg tahu .
okayy , aku jujor segala senyuman aku buat 2 3 hari niee fake . #sorrysemua
yaww , sebab aku taknaa down kan diri sendiri and tak perlu org lain tahu .
biar aku sorang yg tanggong segala kesedihan yg ada . 
aku bersyukur kerana di setiap kesedihan ada yg menemani aku setiap masa .
terima kasih atas segala kegembiraan yg diberi sayang .
aku sangat menghargai korang semua , seriusly aku happy bila ada korang semua .
tapi korang setiap senyuman yg aku ukir , aku ikhlas . sumpah tak tipu tau .


see , senyum kan to ? me kuat laa . dont worry !
aku tahu aku tak secantik yg laen tetapi aku bersyukur apa yg ALLAH telah kurniakan .
aku hamba dia yg bertuah kerana diberi kesempatan hidup dan melalui segala dugaan di dunia .
sesiapa yg ingin mengutuk hamba ALLAH niee , silakan . diberi peluang lagi .
aku takesah apa orang kata janji aku bahagia apa yg aku ada di dunia ini .
korang tak mcm aku , to yg korang jelly dgn aku kan ?
tak perlu nak fake fake niee , jadi diri sendiri lagi ramai sayang . kan kan ?
tak percaya ? korang cuba laa , confirm ramai kawan anda . try laa 
selama aku lahir dekat dunia niee . mcm mcm halangan aku tempuh .
ada yg bahagia, ada yg sedih dan ada yg gembira sampai tak ingat dunia .
tapi to semua membuatkan aku belajar tentang hidup di dunia niee .
kalau korang tak kuat , mcm mana nk tempuh semua dugaan ?
ALLAH bagi kita dugaan and halangan to act nak uji kita mcm mana .
tak perlu nak mengeluh , nak mara mara . hanya perlu sabar dan sabar . #penting



untuk pengetahuan korang , aku tak pernah malu dengan diri aku sendiri .
kenapa perlu malu kan ? dah ALLAH bagi mcm niee . apa lagi ?
bersyukur dan berterima kasih lagi utama dari kecantikan semata mata .
kalau cantik tapi takpenaa nak bersyukur apa yg ada buat apa ?
semua ALLAH beri adalah sempurna tetapi tidak sempurna dia yang maha esa .
setiap manusia ada kelebihan dan kelemahan tersendiri kan ?
dari situ jugak aku belajar hargai apa yg ada walaupun aku tidak secantik mana .
hanya diri kita sahaja yg boleh jadikan siapa diri kita sebenar .
setiap apa yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya .
insyaallah , kalau aku panjang umor . kite jumpa lagi kayy :)





2 comments:

Sila Tinggalkan Pesanan Dan Cadangan Anda Di Sini :