Thursday, May 3, 2012

Dalam Dilema

Ya allah , apa lagi dugaan yg kau berikan kpd aku ? kau menguji kekuatan diri aku ya allah .
satu hal settle satu hal dtg , ya allah . tak sanggop nak tempuh lagi .
apa kesudahan yg akan berlaku selepas ini ? berikan aku petunjuk ya allah .
kalau kesemua dugaan ini adalah kebaikan , alhamdulillah . aku bersyukur .
tetapi jika kesudahan dugaan ini menjadi kesedihan dan keperitan , berikan aku kekuatan .
aku tidak larat menanggong kesemua keseorangan , aku dalam dilema .
apakah ? sesuatu keputusan yg amat berat untuk aku putuskan .
hal hati dan perasaan mmg tidak boleh dipermainkan , berikan aku hidayah mu ya allah .
jika sesuatu keputusan itu dibuat dgn terburu buru mungkin akan memakan diri .
berikan aku sedikit masa dan jgn terlalu mengharap daripada aku skrg .
biarkan aku melepaskan diri mencari diri aku yg sebenar . please
hudup aku terklalu bahagia dan gembira dan kdg kdg menjadi terlalu perit .
kenapakah ? apa lagi kesalahan yg dibuat sehingga kau menghukum aku mcm niee .
sudah cukup berdosa aku tersenyum di luar tetapi di dalam hati berasa sangat saket .




seorang hamba yg tiada apa apa , tiada apa yg menarik .
tapi kenapa mesti aku ? kenapa perlu syg aku ?
hati dan perasaan ini hanya untuk yg ikhlas dan terima aku seadanya .
bukan untuk diperbuat seperti sehelai kertas .
setelah digunakan , kertas itu direnyukkan dan dibuang .
apakah kau tak merasa saket apabila kau membuat begitu ?
adakah kau tidak berasa bersalah kerana ada org lebih menyayayngi kau ?
tuhan memberi kita akal dan fikiran untuk berfikir .
so kau berfikir laa masak masak sebelum menyesal .
aku telah pon disayangi oleh seorang lelaki .
aku takkan hampakan hatinya hanya kerana untuk kau semata mata .
sorry , hati dan perasan aku hanya untuk dia muhd saiful bin hassan .
hati dan perasan aku tidak boleh memaksa utk menyayangi kau .
oleh itu , aku mohon kau mengerti apa yg aku cakapkan .
last , maaf untuk segalanya . semoga kau berbahagia bersama yg laen .




No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Dan Cadangan Anda Di Sini :